يك شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ساعت ۰۸ : ۰۰
فهرست
Skip Navigation Links
Expand دانش آموزان ممتاز
Expand اطلاعات مفید مخابراتی
Expand اطلاعات 118
سرویس های ویژه

 

راهنمای نحوه فعال نمودن و استفاده از سرویس های ویژه

مراکز تلفن دیجیتال دارای سرویس های ویژه ای می باشند که این سرویس ها با هدف سرعت بخشیدن به انجام مکالمات و ایجاد کیفیت بهتر در امر ارتباط تلفنی پیش بینی گردیده اند . نحوه استفاده از این سرویس ها برای مشترکین بسیار آسان بوده و با استفاده از یک سری کدهای خاص ، امکان پذیر می باشد.

نکته مهم : در موقع استفاده از سرویس ها ، می بایستی دستگاه تلفن در حالت TONE باشد.

 

1- انتقال مستقیم مکالمه:

مشترک دارای این سرویس می تواند با دادن یک شماره تلفن دیگر به دستگاه تلفن خود ، محل خود را ترک نماید تا در محل جدید پاسخگوی مکالمات باشد.

 

روش فعال نمودن :


#

شماره مورد نظر

213

*

 

 

روش غیر فعال نمودن :

 

21

#

 

2- انتقال در صورت جواب ندادن :

 

روش فعال نمودن :

 

#

شماره مورد نظر

212

*

 

روش غیر فعال نمودن :

 

21

#

 

 

3- انتقال از خط اشغال به خط دیگر :

در هنگام اشغال بودن تلفن ، تماس گیرنده به طور خودکار به شماره مورد نظر انتقال داده می شود.

 

روش فعال نمودن :

 

#

شماره مورد نظر

211

*

 

روش غیر فعال نمودن :

  

21

#

 

نکته:

1- شماره مورد نظر در ردیف های 1 و 3 می تواند شماره تلفن شهری ، بین شهری و یا تلفن همراه باشد ولی در ردیف 2 فقط می تواند شماره تلفن شهری باشد.

2- بعد از فعال شدن سرویس های فوق ، مشترک بوق آزاد داشته و می تواند شماره گیری نماید.

 

4- انتظار مکالمه:

هنگامی که مشترک دارای سرویس انتظار مکالمه ، در حال مکالمه است و مشترک دیگری ، خواهان تماس با این مشترک باشد ، مشترک دارای سرویس ویژه با شنیدن صدای بوق منقطع در گوشی تلفن خود می تواند با زدن بر روی قلاب تلفن ، مشترک در حال مکالمه را منتظر گذاشته و با مشترک خواهان مکالمه ارتباط برقرار نماید و مجدداً با زدن روی قلاب تلفن ، به مکالمه با مشترک اول خود ادامه دهد.

روش فعال نمودن : گوشی را برداشته پس از شنیدن بوق آزاد به ترتیب زیر عمل نموده و در پایان بوق تایید دریافت نمایید.

 

 

43

*

 

روش غیر فعال نمودن : گوشی را برداشته پس از شنیدن بوق آزاد به ترتیب زیر عمل نموده و در پایان بوق تایید دریافت نمایید.

 

 

43

#

 

 

5-بیدارباش :

مشترکین می توانند با استفاده از این سرویس بر روی دستگاه تلفن ، زمانی را تعیین کنند که در آن زمان تلفن زنگ بزند.

 

روش فعال نمودن :

 

                      برای امروز

#

HHMM

550

*



                      برای فردا

#

HHMM

551

*

 

                    برای هر روز

#

HHMM

552

*

 

( HH ساعت بین 00 تا 23 ) ( MM دقیقه بین 00 تا 59 )

 

روش غیر فعال نمودن :

55

#



6-نمایشگر :

این سرویس برای همه مشترکین فعال می باشد و مشترکین جهت استفاده از این سرویس باید گوشی تلفنی را تهیه کنند که امکان نمایش داشته باشد . این سرویس امکان نمایش شماره تلفن های شهرهایی که مراکز تلفنی آنها امکان ارسال شماره مشترک به سمت مراکز بین شهری داشته باشند را دارد .

 

7-مکالمه کنفرانسی :

مشترکین با چنین سرویسی می توانند حداکثر با دو نفر دیگر صحبت نمایند . مشترک با برداشتن گوشی می تواند با دریافت بوق آزاد ، شماره مشترک اول را ارسال کرده . پس از جواب دادن مشترک اول با زدن روی قلاب و شنیدن بوق آزاد ، ابتدا * سپس 70 و در ادامه شماره تلفن دوم را گرفته و پس از جواب دادن مشترک دوم مکالمه سه نفره برقرار می گردد. در صورتی که هر کدام از مشترکین اشغال باشند می توان با زدن بر قلاب تلفن به حالت قبلی برگشت.

 

8-شماره گیری سریع :

مشترک دارای این سرویس می تواند تعداد 10 شماره تلفن را در حافظه تلفن قرار دهد بدون اینکه تجهیزات اضافی بر روی آن نصب نماید و برای هر کدام یک کد یک رقمی درنظر بگیرد.

 

روش اختصاص کد یک رقمی به شماره تلفن

#

شماره مورد نظر

کد مورد نظر (9 تا 0)

51

*

 

روش استفاده :

کد مورد نظر(9 تا 0)

*

*

 

روش حذف کد یک رقمی :

کد مورد نظر(9 تا 0)

51

#

 

 

9-پی در پی کردن شماره تلفن ( PABX )

این نوع سرویس مخصوص موسسات و شرکت هایی است که دارای بیش از یک خط تلفن باشند و مزیت آن در این است که تمام شماره های آن موسسه با یک شماره اصلی معرفی شده و بقیه شماره ها به صورت زیر مجموعه آن استفاده می شود . حال اگر شماره اصلی از بیرون گرفته شود و اشغال باشد به صورت خودکار به شماره های بعدی زنگ می خورد .

متقاضی می تواند با معرفی شماره های مورد نظر از طریق مرکز تلفن سرویس فوق را فعال نماید.

 

نکته :

سرویس های ویژه ردیف 1 تا 6 فعلاً برای همه مشترکین فعال می باشد ولی برای مابقی سرویس ها مشترک باید به امور مشترکین اداره مخابرات مراجعه نموده و کتباً سرویس مذکور را درخواست نماید.

 
اوقات شرعی
اوقات شرعی به افق
شهر نائین
يك شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
اذان صبح : 04:56
طلوع خورشید : 06:22
اذان ظهر : 12:57
غروب خورشید : 19:31
اذان مغرب : 19:49
نیمه شب شرعی : 00:13
نظرسنجی

وضعیت ADSL شرکت مخابرات در مقایسه با دیگر ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت چگونه است؟




   
آمار سایت
افراد آنلاین : 2
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 84
بازدید کل : 195012
پیوندها
تمامی حقوق و مطالب این سایت مربوط به سازنده آن می باشد www.TCE.ir